Протягом двох тижнів, з 22 по 26 вересня та з 6 по 10 жовтня 2025 року, активні, допитливі та креативні бібліотекарі Одеської області – 43 координатора Хабів цифрової освіти з різних громад – взяли участь у навчальному онлайн-тренінгу «Бібліотеки розвивають цифрову грамотність задля посилення стійкості громад та відновлення», який провела команда тренерів Хабу цифрової освіти Одеської обласної універсальної наукової бібліотеки імені М. С. Грушевського.
Програма надзвичайно насичена та охоплює ключові аспекти успішної роботи Хабів цифрової освіти.
Під час тижневого марафону учасники:
- розглянули принципи організації діяльності Хабу та основні функції координатора;
- ознайомилися з можливостями національної платформи «Дія. Освіта», цифровими послугами онлайн та інструментами мобільної цифрової грамотності;
- попрактикувалися у розпізнаванні фейків і вивчили сучасні інструменти медіаграмотності;
- обговорили комунікаційні стратегії бібліотек, використання соцмереж і ШІ-інструментів у щоденній роботі.
Особливим акцентом стали заняття зі штучного інтелекту:
від ознайомлення з технічними особливостями та можливостями генеративного ШІ –
до безпечного й етичного застосування цих інструментів у бібліотечній
діяльності.
Тренінг відбувся в межах проєкту «Бібліотеки розвивають цифрову грамотність задля посилення стійкості громад та відновлення», який реалізує ВГО Українська бібліотечна асоціація за підтримки Програми розвитку ООН (ПРООН) в Україні, у співпраці з Міністерством цифрової трансформації України, за фінансування Швеції в межах «Проєкту підтримки Дія».
Це вже третій етап спільної роботи партнерів над
розвитком бібліотек як Хабів цифрової освіти.
У 2023 році було охоплено 12 областей і презентовано
посібник «Бібліотеки – Хаби цифрової освіти», що допомагає організувати
ефективну діяльність Хабів.
У 2024 році ініціатива поширилася вже на 22 області та
місто Київ, охопивши понад 25 000 користувачів.
У 2025 році в межах проєкту готується друге, доповнене
електронне видання посібника з новими актуальними темами для діяльності Хабів
цифрової освіти.
Тренери Хабу цифрової освіти Одеської ОУНБ імені М. С. Грушевського |
Забіянов Є. В., завідувач відділу популяризаторської та науково-дослідницької роботи «Музей української книги», доктор філософії за спеціальністю «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа»
Сорокіна К.І., провідний бібліотекар відділу
соціокультурної діяльності
Візуальний контент: створення за допомогою
онлайн-інструмента CANVA оголошень, плакатів, колажів, презентацій,
відеороліків. Використання ШІ для створення візуального контенту
Галенко К. Р., бібліотекар відділу популяризаторської та науково-дослідницької роботи «Музей української книги»
Попова О.Л., завідувачка відділу інформації з питань культури, мистецтва та зв’язків з громадськістю
Як створити цікаву новину в розділ Мережі хабів на платформі «Дія.Освіта»?
Булгакова О.А., заступник директора з наукової роботи
Медіаграмотність в сучасному інформаційному просторі
Бондарчук К.В., завідувачка електронного читального залу та читального залу літератури з гуманітарних і суспільних наук
Кібербулінг: глобальна проблема сучасного суспільства
Попова О.Л., завідувачка відділу інформації з питань культури, мистецтва та зв’язків з громадськістю
У межах проєкту «Бібліотеки розвивають цифрову грамотність задля посилення стійкості громад та відновлення», що втілює ВГО Українська бібліотечна асоціація за підтримки Програми розвитку ООН (ПРООН) в Україні в межах «Проєкту підтримки Дія», що реалізується за фінансування Швеції, та у співпраці з Міністерством цифрової трансформації України.
Немає коментарів:
Дописати коментар
Спасибо за интерес к нам!